İki tanesi alt çenede ve iki tanesi üst çenede olmak üzere toplam dört adet olan yirmilik dişler, kimi zaman tam olarak diş eti yüzeyine çıkamayabilir. Bu durumdaki dişler, gömülü diş olarak adlandırılır. Tamamı diş eti mukozasının altında kalan dişler olabileceği gibi bir kısmı yüzeye çıkmayı başaran yirmilik dişler de vardır. Bu durumda yapılacak dental görüntüleme ile dişin konumu, kök yapısı incelenir. Yapılacak inceleme neticesinde diğer dişlere zarar verdiği tespit edilen, estetik açıdan problemlere yol açan ve hastayı rahatsız eden gömülü dişlerin çekilmesine karar verilir.

Gömülü Diş Çekimi Nasıl Yapılır?

Gömülü diş çekimi sırasında lokal anestezi uygulanarak hastanın acı ve ağrı hissetmesi engellenir. Bu operasyon, cerrahi tekniklerle yapıldığı için normal diş çekiminden daha uzun sürer. Operasyon sırasında ilk önce diş çevresindeki kemik dokusu kaldırılmaktadır. Mümkün olan durumlarda gömülü diş, bulunduğu yerden tek parça halinde çıkarılır. Bunun mümkün olmadığı durumlarda ise diş, parçalara ayrılır ve tüm parçalar tek tek çıkarılır. Tüm parçalar tamamen çıkarıldıktan sonra dikiş atılarak operasyon bölgesi kapatılmaktadır. Dikişleriniz 7 ila 10 gün sonra alınır. Gömülü olan yirmilik diş çekimi sonrasında, işlem yapılan alanda kan pıhtısının bozulması durumunda, hastada alveolit gelişebilir.

Gömülü Diş Çekimi Sonrası Alveolit Oluşumu

Alveolit, işlem yapılan alanın iltihaplanmasıdır. Kimi zaman hastanın işlem sonrası diş hekiminin tavsiyelerine uymaması da alveolit oluşumuna sebep olur. Operasyon bölgesine yabancı madde kaçması, sigara içilmesi, kan pıhtısının bozulmasına sebep olacak tükürme işlemleri ya da elle işlem yapılan bölgeye müdahale edilmesi gibi durumlar; alveolit oluşumunun temel sebeplerindendir. İltihapların en önemli belirtisi şiddetli ağrıdır. Aynı zamanda çenenin tam açılmaması, aşırı hassasiyet, lenf bezi şişliği gibi problemler de ortaya çıkabilir. Bu gibi durumlarda vakit kaybetmeden diş hekiminize danışmalısınız. Bölgenin tekrar kanlanması sağlanarak problemin üstesinden kolaylıkla gelinir.

Gömülü Diş Çekimi Sonrası Şişlik Olur mu?

Gömülü diş çekimi sonrası süreç, rutin diş çekiminden biraz daha zorlu geçer. Bu süreçte şişlik ve belirli bir miktar kanama meydana gelmesi normaldir. Operasyondan sonra yanak kısmına belirli aralıklara buz koyarak şişliği bir nebze azaltabilirsiniz.

Gömülü Diş Çekimi Sonrası Ağrı Oluşur mu?

Çıkmamış 20’lik diş çekimi sırasında uygulanan lokal anestezinin etkisi geçtikten sonra ağrının ortaya çıkması normaldir. Ağrı, 2-3 günden sonra azalmaya başlar. Hekiminiz ağrının günlük hayatınızı olumsuz etkilememesi için ağrı kesici ilaçları da tedaviye dâhil eder.

Gömülü Diş Çekimi Sonrası Beslenme

Gömülü diş çekimleri sonrasında anestezinin etkisi geçene kadar (yaklaşık 2 saat boyunca) yemek yenmemesi ve bir şeyler içilmemesi gerekir. Aksi takdirde uyuşukluğun etkisiyle işlem yapılan bölgeye zarar verilebilir. Uyuşukluğun etkileri tamamen kaybolduktan sonra yoğurt, püre gibi yumuşak besinler tüketmelisiniz. Bu besinleri tüketirken kesinlikle pipet kullanılmamalıdır. Gazlı ve asitli içecekler de iyileşme sürecinde tavsiye edilmemektedir. Çenenizi rahatça hareket ettirmeye başladığınızda ve ağız içerisindeki şişlik indiğinde yavaş yavaş katı gıdaya geçebilirsiniz.

Gömülü Diş Çekimi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

İlk 24 saat sigara içilmemesi, operasyonun başarısı açısından önemlidir. Gömülü diş ameliyatı sonrasında ağız hijyeninizi korumalısınız. Ameliyattan 24 saat sonra operasyon yapılan bölgeye zarar vermeden dişlerinizi fırçalamaya başlayabilirsiniz. Operasyon sonrası elinizle ya da farklı bir aletle işlem yapılan alana dokunmamalısınız.

Gömülü Diş Çekimi Sonrası İyileşme Süresi

Gömülü diş ameliyatı iyileşme süreci, hastadan hastaya farklı bir seyir izleyebilir. Hastanın hekim tavsiyelerine ne ölçüde uyduğu, bu noktada önemli bir etkendir. Şişlik, ağrı gibi belirtilerin tamamen kaybolması üç haftayı bulabilir. İşlem yapılan alanda bulunan kemik dokusu ise biraz daha geç kendini toparlar. Kemik dokusunun iyileşmesi 6 ay sürebilir.